a

اینستاگرام

واتس اپ

8:00 - 20:00

ساعات کار ما شنبه - چهارشنبه

975.789.098

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

اینستاگرام

واتس اپ

جستجو
منو
 

داستان همیشگی سهم الارث زن

وکالت نیوز > آموزش  > داستان همیشگی سهم الارث زن

— داستان همیشگی سهم الارث زن

داستان همیشگی سهم الارث زن

تقسیم سهم الارث همیشه جنجال‌ها و داستان‌های زیادی را در بر داشته است، به نحوی که در این بین، سهم الارث زن از شوهرش نیز دارای چهار چوب و قواعد خاصی است و چنانچه خانومی مشکل خاصی در این زمینه داشته باشد، به راحتی می‌تواند با یک وکیل در میان بگذارد تا مشکل وی هر چه سریع‌تر رفع گردد؛ چرا که طبق قانون سهم الارث زن از شوهرش  در صورت داشتن فرزند و یا نداشتن آن دارای شرایط خاصی است. در هنگام فوت شوهر چنانچه عقد دائم خوانده شده باشد،زن می‌تواند به سهم الارث فکر کند اما در صورت عقد موقت خبری از ارث نیست. در صورت طلاق بین زن و مرد تنها در صورتی که طلاق این دو طلاق رجعی باشد می‌توان در مورد سهم الارث زن صحبت کرد. این نکته شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید زنی که فرزند دارد این اختیار را دارد که یک هشتم از ارث شوهر را از آن خود کند. اما چنانچه فرزندی در بین نباشد به جای یک هشتم شما باید یک چهارم را در نظر بگیرید و حتی در شرایطی که یک آقا چند همسر داشته باشد، به طور کاملا طبیعی سهم الارث بین چند همسر آقا تقسیم می‌گردد.

اهمیت سهم الارث زن برای دوری از مشکلات مالی

اهمیت سهم الارث زن برای دوری از مشکلات مالی

همانطور که کسب و کار مشتریان ما بیشتر و پیچیده تر می شود، این نیاز به درک مفیدی از محیط کسب و کار جهانی دارد.

چگونه میتوان سهم الارث زن را افزایش داد

  • اگر مردی قبل از فوت خود وصیت کند و برای وصیت خود مدرکی داشته باشد که همسر وی سهم الارث بیشتری را در تقسیم سهم الارث دریافت کند، در اینجا زن می‌تواند به سهم بیشتری نیز فکر کند؛ چرا که برخی از آقایان همیشه برای اینکه شرایط مالی سختی برای همسرشان بعد از وفات به وجود نیاید، سهم بیشتری را برای وی در نظر می‌گیرند.
  • اما چنانچه خانمی بتواند در زمان عده که بعد از وفات شوهرش حاصل می‌شود نفقه دریافت کند تا حدودی نفقه در نظر گرفته شده می‌تواند از مشکلات مالی وی کم کند.
  • آن دسته از آقایانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، نیز بعد از فوت خود، بیمه یک مستمری را برای همسر فرد در نظر می‌گیرد که این مستمری می‌تواند جبران کم بودن سهم الارث زن نیز باشد.

سخن پایانی

تقسیم سهم الارث به طور قطع از جمله مسائل بسیار پیچیده و البته فراوانی است که پرونده‌های بسیاری را در دادگاه به خود اختصاص داده است و در این بین، سهم الارث زن نیز خود یک مسأله کاملا جداست که در برخی از شرایط متأسفانه به واسطه برخی از بی عدالتی‌ها خانم‌ها به حق و حقوق خود دست پیدا نمی‌کنند و این‌چنین است که معقولانه ترین راه مراجعه به یک وکیل متخصص است تا بتواند به واسطه تبحر و تخصص خود خانم را به حق خود برساند که ما به شما مراجعه به تیم ماهر وکالت نیوز را پیشنهاد می‌کنیم.

دیگر مقالات:

چرا ارث مرد دو برابر ارث زن است؟

همه چیز درباره گواهی انحصار وراثت

بدون ديگاه

ارسال نظر