a

اینستاگرام

واتس اپ

8:00 - 20:00

ساعات کار ما شنبه - چهارشنبه

975.789.098

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

اینستاگرام

واتس اپ

جستجو
منو
 

همه چیز درباره تحصیل پروانه کسب اتباع خارجی

وکالت نیوز > آموزش  > همه چیز درباره تحصیل پروانه کسب اتباع خارجی

— همه چیز درباره تحصیل پروانه کسب اتباع خارجی

همه چیز درباره تحصیل پروانه کسب اتباع خارجی

اتباع خارجی در ایران به منظور تحصیل پروانه کسب باید یکسری شرایط و مراحل خاصی را طی کنند.

اتباع خارجی در ایران به منظور تحصیل پروانه کسب باید یکسری شرایط و مراحل خاصی را طی کنند.

مطابق با قوانین و روال اداری موجود در کشور اگر تمایل به راه اندازی کسب و کار در زمینه های مختلف دارید، در گام اول بایستی به دنبال مجوز کسب بروید در غیر صورت فعالیت های صورت گرفته توسط شما وجهه قانونی نخواهد داشت و این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای شما به همراه بیاورد. البته شرایط ذکر شده تنها برای اتباع داخلی نمی باشد و مهاجران و اتباع خارجی هم برای راه اندازی کسب و کار بایستی موارد گفته شده را رعایت کنند. آشنایی با شرایط اخذ پروانه کسب باعث می شود تا به بهترین شکل ممکن و در کوتاه­ترین زمان بتوانید کسب و کار خود را شروع کنید. در این بخش تصمیم داریم تا به بررسی ریز­ترین جزئیات و شرایط تحصیل پروانه کسب اتباع خارجی بپردازیم، بنابراین اگر جزوه این دسته هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

شرایط اخذ جواز کسب برای اتباع خارجی

همان­طور که اطلاع دارید اولین نکته برای کسب پروانه داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران می­باشد. برای اتباع خارجی که فاقد این تابعیت می باشند، ضروری است که از وزارت کار و امور اجتماعی پروانه کار و یا از وزارت کشور پروانه اقامت معتبر داشته باشند. علاوه بر این لازم است تا این افراد کپی برابر اصل شده از گذرنامه را که معادل با فتوکپی شناسنامه عکس برای اتباع داخلی می باشد را به همراه داشته باشند. موارد گفته شده از جمله تفاوت های مدارک مورد نیاز برای اتباع داخلی و خارجی می باشد. اما علاوه بر مدارک ذکر شده نیاز است تا فرد متقاضی شرایط و مدارک خاصی را به همراه داشته باشد تا بتواند جواز کسب خود را اخذ کند. در ادامه شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پروانه کسب اتباع خارجی را مورد بررسی قرار می­دهیم. لازم به ذکر است که این شرایط میان اتباع داخلی و خارجی تقریبا یکسان است.

اتباع خارجی برای اخذ پروانه کسب باید به صورت کامل احراز هویت شوند و مدارک خود را به مراجع ذی ربط تحویل دهند.

اتباع خارجی برای اخذ پروانه کسب باید به صورت کامل احراز هویت شوند و مدارک خود را به مراجع ذی ربط تحویل دهند.

* بایستی سند مالکیت، اجاره نامه و یا مبایعه نامه مکانی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید به هنگام مراجعه به مراکز اخذ مجوز به همراه داشته باشید.

* اگر فرد متقاضی مرد باشد بایستی وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کند. به این منظور نیاز است تا گواهی پایان خدمت، گواهی معافیت و یا مدارکی دال بر  معافیت تحصیلی در اختیار داشته باشید.

*در شرایط اخذ جواز کسب اشاره شده است که فرد متقاضی بایستی حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و افرادی با سن کمتر از ۱۸ امکان چنین کاری ندارند.

*گواهی سو پیشینه و عدم اعتیاد از دیگر مواردی است که در پروسه اخذ مجوز از فرد متقاضی درخواست می­شود.

*آخرین مدرک تحصیلی فرد متقاضی باید در هنگام در خواست برای کسب مجوز ارائه شود که این مدرک باید حداقل مربوط به پایان رساندن دوران تحصیلات مقدماتی ابتدایی باشد. البته در بخش دیگری اشاره شده است چنانچه فرد متقاضی بیشتر از ۵۰ سال سن داشته باشد، مدارک گفته شده ضروری نمی باشد.

 

همانطور که کسب و کار مشتریان ما بیشتر و پیچیده تر می شود، این نیاز به درک مفیدی از محیط کسب و کار جهانی دارد.

 

* ارائه نموده پایان کار تجاری اداری و یا کارگاهی واحد صنفی و یا ارائه گواهی شهرداری مبنی بر تایید این ارگان برای صدور جواز کسب. البته در صورتی که اجاره نامه عادی دارید؛ ارائه کردن هرگونه مدرکی که نشان دهد در شهرداری تشکیل پرونده داده اید، کفایت می­کند.

* داشتن اوراق پرداخت مالیاتی و به طور طور کلی مدارکی که نشانگر تشکیل پرونده در اداره مالیات باشد هم از دیگر شروطی است که باید به همراه داشته باشید.

* بایستی موافقت نامه اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی را در کنار مدارک گفته شده در اختیار داشته باشید.

* بایستی ۱۲ قطعه عکس جدید و از آخرین چهره خود در اختیار داشته باشید.

* برای آن دسته از مشاغلی که در آیین نامه به آن اشاره شده است بایستی پروانه تخصصی و فنی آن حرفه را در اختیار داشته باشید که نشان از صلاحیت فنی فرد متقاضی می باشد. البته اگر فرد متقاضی چنین مدارکی را در اختیار نداشته باشد باید فردی با شرایط گفته شده را در هنگام اخذ مجوز معرفی نماید که آن شخص در واحد صنفی تاسیس شده هم حضور داشته باشد.

به منظور تحصیل پروانه کسب اتباع خارجی تمام شرایط مذکور باید به صورت کامل انجام شوند تا افراد متقاضی بدون هیچ مشکلی بتوانند پروانه کسب خود را اخذ کنند.

 

 

 

دیگر مقالات:

موارد مورد مشمول تخفیف مجازات در پرونده های مواد مخدر

چرا ارث مرد دو برابر ارث زن است؟

بدون ديگاه

ارسال نظر