a

اینستاگرام

واتس اپ

8:00 - 20:00

ساعات کار ما شنبه - چهارشنبه

975.789.098

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

اینستاگرام

واتس اپ

جستجو
منو
 

رابطه نامشروع و مجازات آن

وکالت نیوز > آموزش  > رابطه نامشروع و مجازات آن

— رابطه نامشروع و مجازات آن

رابطه نامشروع و مجازات آن

متاسفانه خیانت یکی از اتهام‌های بسیار سنگین در قانون از لحاظ شرعی و دینی شناخته می‌شود که رابطه نامشروع از جمله رایج‌ترین مبحث‌ها به شمار می‌رود که از نظر قانونی می‌توان فرد را به تنهایی متهم و مجازات نمود. متاسفانه یکی از بحث‌های بسیار رایج این روزها بحث این‌گونه رابطه‌ها می‌باشد. که در بسیاری از شرایط ممکن است به واسطه این اتهام برخی از افراد از زیر وظیفه اصلی خود شانه خالی کرده وبه عهد خود پایبند نبوده و فرد مورد نظر را تحت فشار قرار دهند، تا به این واسطه به اخاذی بپردازند. اما توجه داشته باشید که در هر صورت رابطه‌های نامشروع جرم بسیار سنگین محسوب می‌شود که صددرصد افرادی که متهم به این‌کار هستند در صورت اثبات جرم خود باید طبق قانون در شرایط خاصی مجازات گردند. به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که هر گاه یک زن و مرد به صورت عقد دائم و یا عقد موقت از لحاظ قانونی با یکدیگر محرمیت داشته باشند، رابطه آن‌ها به هیچ عنوان یک رابطه از نوع نامشروع به حساب نمی‌آید.

رابطه نامشروع از طریق تماس نیز انجام می‌شود

رابطه نامشروع از طریق تماس نیز انجام می‌شود

همانطور که کسب و کار مشتریان ما بیشتر و پیچیده تر می شود، این نیاز به درک مفیدی از محیط کسب و کار جهانی دارد.

راه‌های ایجاد رابطه نامشروع

توجه داشته باشید که رابطه نامشروع به راحتی می‌تواند به واسطه تلفن و هم‌چنین پیام کوتاه نیز اتفاق بیفتد؛ چرا که بسیاری از متن‌ها و محتواهای غیراخلاقی تنها در این رابطه دسته‌بندی می‌شوند اما با توجه به این شرایط توجه داشته باشید، که شما باید همیشه حدود بسیاری از موارد را رعایت کنید؛ چراکه بسیاری از معاشرت‌ها ما بین آقایان و خانم‌ها به هیچ عنوان به این مسأله اشاره‌ای ندارد. به همین دلیل شما باید یک تعریف خاص را برای این رابطه‌ها در نظر داشته باشید. اما بسیار مشاهده شده است برخی از افراد بدون هیچ‌گونه رضایتی مجبور به انجام رابطه‌های غیر‌اخلاقی شده‌اند که در اینجا عمدتا قانون یک مجازات را برای فردی که اکراه کننده بوده است در نظر می‌گیرند.

بهتر است برخی از آقایان به این نکته توجه داشته باشند که چنانچه برنامه‌ای را مطرح کنند، که این برنامه به موجب متهم کردن همسر برای عدم پرداخت مهریه باشد، به هیچ عنوان این کار یک کار اصولی و البته وجدانی به حساب نمی‌آید؛ چراکه مهریه از نظر شرعی، دینی و قانونی حقی است بر گردن شوهر که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند از پرداخت آن امتناع کند.

راه‌های اثبات رابطه نامشروع

  • محتوای پیامک‌ها
  • انواع ایمیل
  • وجود افرادی به عنوان شاهد که البته این شاهدین باید عاقل و بالغ باشند.

به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که قانون اصولا رابطه برقرار کردن نامشروع با دختران باکره را در صورت عدم تمایل و اجبار مجازات برای طرف مقابل را مجازاتی مانند مرگ در نظر می‌گیرد. اما در صورتی که این رابطه با رضایت دو طرف باشد، حکم آن حکم زنا به حساب می‌آید که هر کدام مجازات خاص خود را دارد.

دلایل سردی روابط زوجین

دلایل سردی روابط زوجین

سخن پایانی

متاسفانه به دلایل بسیاری که وجود دارد، افراد به دنبال رابطه نامشروع هستند و این دلایل می‌تواند به خاطر رضایت نداشتن بسیاری از زوجین از رابطه جنسی باشد. یا در برخی از شرایط به واسطه برخی از رفتارهای همسر که با آن یک حالت انتقام گفته می‌شود اما این نوع رابطه‌ها اثبات آن قانون را با فراز و نشیب‌های خاصی روبه‌رو کرده است و به‌ همین دلیل، چنانچه شما با چنین اتهامی روبه‌رو شدید و یا فردی به عنوان خائن در این زمینه به آن مشکوک شدید، هرچه سریع‌تر به یک وکیل متخصص در این زمینه مراجعه کنید؛ چرا که وکلا به واسطه تخصص و مهارت خود به راحتی می‌توانند راه‌های اصولی را برای اینکار در نظر بگیرند.

بدون ديگاه

ارسال نظر