a

اینستاگرام

واتس اپ

8:00 - 20:00

ساعات کار ما شنبه - چهارشنبه

975.789.098

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

اینستاگرام

واتس اپ

جستجو
منو
 

رسیدگی به پرونده حقوقی و هر آنچه پیش از شروع روند پرونده باید بدانید.

وکالت نیوز > مشاوره حقوقی  > رسیدگی به پرونده حقوقی و هر آنچه پیش از شروع روند پرونده باید بدانید.

رسیدگی به پرونده حقوقی و هر آنچه پیش از شروع روند پرونده باید بدانید.

هر-شخص-برای-پرونده-حقوقی-خود،-نیاز-به-یک-وکیل-متخصص-دارد

رسیدگی به پرونده حقوقی و هر آنچه پیش از شروع روند پرونده باید بدانید می‌تواند کمک به سزایی در به نتیجه رسیدن پروندۀ حقوقی شما کند. در این مقاله به صورت کاملی این موضوع را بررسی می‌کنیم.

از حقوق خصوصی چه می‌دانید؟

این اصطلاح برای افراد معمولی جامعه، به این دلیل که با مسائل حقوقی آشنا نیستند، عبارتی ناشناخته است. حقوق خصوصی که در واقع یکی از شاخه‌های اصلی رشته حقوق می‌باشد، به مجموعه‌ای از قواعد و مقررات گفته می‌شود که باعث تنظیم شدن روابط میان اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی می‌شود.

مسائل مهم در این زمینه:

مسائل و مباحث بسیار زیادی زیر شاخه این رشته از علم حقوق قرار می‌گیرند که شامل مواردی چون حقوق خانواده، حقوق قرارداد‌ها و تعهدات، مسئولیت مدنی، حقوق بیمه، حقوق بانکی، حقوق تجارت، حقوق رقابت (ضد انحصار)، حقوق مالکیت فکری، حقوق حمایت از مصرف کننده، حقوق حمل و نقل و غیره می‌باشد.

گستردگی مباحث:

میزان گستردگی مباحث این رشته، آنقدر زیاد است که اکثر وکیل‌ها یا حقوق‌دان‌ها تبحر خاصی در تمامی زیرشاخه‌های آن ندارند. چنانچه بخواهید در زندگی اجتماعی خود، فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید، به احتمال زیاد، باید اطلاعات کافی از معلومات حقوقی داشته و از مشاوره‌های حقوقی در رسیدگی به پرونده حقوقی خود استفاده کنید.

مثال:

برای مثال، اگر قصد خرید خانه‌ای را دارید، لازم است بدانید که ممکن است فروشنده چه سهوا و چه عمدا تعهدات خود را، در زمان مشخص شده، انجام ندهد و همین مورد باعث شود که متحمل ضرر و خسارات بسیاری شوید.

مراجعه به وکلای متخصص می‌تواند از زیان‌های آینده جلوگیری کند.

اکثر افراد اطلاعات کافی از مسائل حقوقی نداشته و باید به وکلای حرفه‌ای مراجعه کنند.

اجاره دادن:

اگر قصد اجاره دادن خانه خود را به کسی دارید، باید بدانید که احتمال دارد شخص مستاجر شما، نتواند به موقع و بدرستی اجاره بها خود را پرداخت کند، خسارات بسیاری به ساختمان و آپارتمان شما وارد کند، در موقع مقرر خانه شما را تخلیه نکند، بدون اجازه شما آپارتمانتان را در اختیار شخص سومی قرار دهد و از آن به عنوان محلی برای کسب و کار خود استفاده کند.

اختلاف با همسر:

گاهی اوقات ممکن است در روابط خود با همسرتان دچار اختلاف شوید که باید از قبل به آن فکر کرده باشید. در صورتی که قصد دارید ضامن کسی شوید، اگر می‌خواهید کالای مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید و در کل اگر می‌خواهید در زندگی اجتماعیتان به مشکلی برنخورید و یا در صورت برخورد آن را به سادگی حل کنید،

توصیه می‌کنیم حتما اطلاعات حقوقی خود را، جهت رسیدگی به پرونده حقوقی خود افزایش دهید و یا در صورت اعتماد داشتن به شخص مقابل رابطه حقوقی یا قراردادی خود، می‌توانید از مشورت با وکلا استفاده کنید.

مزایای مشورت با وکیل:

یکی از مزایای مشورت با وکیل این است که قبل از انجام هر کاری، مانع از شرایطی می‌شود که ممکن است شما را در یک اختلاف حقوقی و یا دعوی قضایی، درگیر کند. برای مثال با تنظیم یک قرارداد بدرستی، می‌توانیم شخص مقابلمان را از نقض قرارداد منصرف کنیم و نیازی نیست که در آینده نزد محاکم دادگستری، از وی بخاطر نقض قرارداد دادخواهی کنید.

شرط داوری:

اگر در قرارداد خود شرط داوری مناسبی را درج کرده باشید، ممکن است در صورت بروز اختلاف یا نیاز به اقامه دعوی، از نتایج زیانبار آن مانند پرداخت هزینه‌های سنگین رسیدگی به پرونده حقوقی و اطاله روند قضایی، جلوگیری کنید.

از آنجایی که تعداد دفاتر وکالت موجود زیاد است، ممکن است گمان کنید که می‌توانید با هر یک از این وکلا، در رابطه با تمامی موضوعات قضایی خود مشورت کنید، در صورتی که اینطور نیست. همانطور که برای بسیاری از بیماری‌ها نیاز است تا به پزشک متخصص و یا فوق تخصص مراجعه کنیم، در بیشتر مسائل قضایی و حقوقی نیز، نیاز است تا به سراغ وکیل‌های متخصص بروید.

وکلای-وکالت-نیوز-افرادی-مجرب-و-متخصص-هستند..

وکلای وکالت نیوز افرادی مجرب و متخصص هستند.

صلاحیت یک وکیل:

متاسفانه در کشور ما، افراد معمولی و عادی جامعه راه مطمئنی برای تایید صلاحیت یا تخصص یک وکیل ندارند تا از طریق آن، وکیل مورد نظر را ارزیابی کنند. باعث تاسف است که در بخشی از جامعه ما، این تفکر نفوذ کرده که وکلا در عوض استفاده از دانش و تخصص در مسائل حقوقی، باید از ابزارهای دیگری چون روابط ناسالم استفاده کنند.

اگر حرفه وکالت در جایگاهی قرار گیرد که واقعا در شان آن است، باعث سود و منفعت تمامی مردم جامعه شده و البته رسیدن به این جایگاه، نیاز به تخصص‌گرایی و ارزیابی صلاحیت وکلا دارد. اگر با وجود مشاوره قبلی با وکیل، باز هم مجبور به درگیر شدن در اختلاف و یا دعوی حقوقی شدید، از این بابت اطمینان حاصل کنید که مشورت قبلی شما با وکیل، باعث شود بتوانید حقوق و منافع قانونی خود را به خوبی حفظ کنید.

موسسۀ حقوقی و وکالتی:

در صورت مراجعه به دفتر موسسه حقوقی وکالت نیوز، همکاران ما با بررسی نوع مشکل حقوقی شما، وکیل متخصصی را در آن زمینه به شما معرفی می‌کنند. از آنجایی که ساختار سازمانی وکالت نیوز به نحوی طراحی شده که بر کیفیت بالای خدمات وکلای عضو وکالت نیوز نظارت دارد، نیازی به هیچگونه نگرانی از بابت صلاحیت اخلاقی و حرفه‌ای وکلا ندارید. در وکالت نیوز، افرادی متخصص، مجرب و با بینش بالا، بر عملکرد حرفه‌ای وکیل مورد نظر شما نظارت کرده و نگرانی‌های شما را در رابطه با مسائل مربوط به رسیدگی به پرونده حقوقی، رفع می‌کنند.

خدمات وکلای خبره:

چنانچه از خدمات وکلایی استفاده کنید که در کار خود، تخصص و تعهد اخلاقی دارند، هیچ مشکلی در اقامه دعاوی حقوقی و تنظیم دادخواست‌های شما پیش نخواهد آمد. برای مثال مردم عادی شاید فکر کنند که در صورت پذیرفته نشدن یک خواسته توسط قاضی، برای مثال دعوی فسخ، به طور خودبخودی حکم پرداخت خسارت یا حکمی دیگر در جهت برقرار شدن عدالت را صادر خواهد شد.

در حالی که اگر شما خواسته خود را در دادخواست مطرح نکنید و یا خواسته اشتباهی را مطرح کنید، تنها در همان جلسه اول رسیدگی و تحت شرایط خاص می‌توانید خواسته خود را تغییر بدهید و ممکن است با گذشت مدت طولانی از اقامه دعوی، دادگاه به ضرر شما رای دهد و متعجب شوید که چرا به فکر هدر رفتن وقت شما نبوده‌اند.

وکلای حرفه ای و خبره

وکلای وکالت نیوز افرادی مجرب و متخصص هستند.

اما قبل از هرگونه گمانه‌زنی منفی باید بدانید که اشتباه از دادگاه نیست، زیرا هر دادگاهی تنها به دادخواست‌هایی که دریافت کرده رسیدگی می‌کند و نسبت به آنها حکم صادر می‌کند و نه درخواست‌هایی که درج نشده‌اند.

اشتباه در پیگیری:

بنابراین در صورت هر گونه اشتباه در درج خواسته‌های خود، مطمئن باشید که در بهترین حالت، این امر موجب به هدر رفتن پول و زمان شما شده و حتی ممکن است باعث ضایع شدن حق شما شود، زیرا با گذر زمان، اثبات حق به نفع شما نیز سخت‌تر خواهد بود. پس باید بدانید که در این مورد، اشتباه کردن می‌تواند نتایج فاجعه‌باری را بدنبال داشته باشد.

تشریفات رسیدگی به آیین دادرسی:

مسائلی که در رسیدگی‌های قضایی به عنوان تشریفات رسیدگی یا آیین دادرسی شناخته می‌شوند، کاملا تخصصی بوده و هرگونه اشتباه در رابطه با آنها می‌تواند منجر به نتایجی فاجعه‌بار چون صدور قرار رد دعوی شده و یا هیچ نتیجه‌ای برای اعتراض شما به یک حکم ناعادلانه یا اشتباه، در پی نداشته باشد. جهت تضمین حقوق شخص مدعی در رسیدگی به پرونده حقوقی، ابزارهایی وجود دارند که به عنوان تقاضای تامین خواسته یا دستور موقت در قانون مطرح شده‌اند و استفاده از آنها نیازمند مهارت و تجربه حقوقی می‌باشد.

روند پرونده بدون مشاور:

همانطور که بدون دستور پزشک نمی‌توان هیچ دارویی را سرخود مصرف کرد، بدون مشاوره وکیل نیز نباید نسبت به اقامه دعوی یا دفاع در مقابل دعاوی اقدام کرد و بهتر است که کلیت این کار به وکیلی متخصص و متعهد سپرده شود. مطمئن باشید که هزینه حق‌الزحمه یک وکیل، در مقابل ضررهایی که ممکن است در قبال اشتباهات پیش آمده در طرح دعوی یا طرح خواسته‌های حقوقی بوجود آید، مبلغ ناچیزی خواهد بود. این احتمال را هم باید در نظر گرفت که افراد بسیاری به دلیل یک اشتباه در تنظیم دادخواست خود، پس از گذشت سال‌ها با صدور قرار رد دعوی یا عدم استماع آن مواجه می‌شوند.

 

افراد عادی برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی خود نیاز به راهنمایی وکلای متخصص دارند.

در وکالت نیوز، وکلای ما در تقدیم دادخواست یا تنظیم لوایح حقوقی، کاملا صبور بوده و معتقدند که همیشه هم بهترین راه‌حل، طرح دعوی حقوقی نیست. ما همیشه سعی در این داریم که با طرح مسئله در تیم حقوقی خود و سنجیدن تمام ابعاد قضیه، بهترین راه‌حل را به موکل محترم خود ارائه دهیم. فراموش نکنید که استفاده به موقع و سریع از راهنمایی‌های وکیل متخصص، از اتلاف هزینه و زمان شما در آینده، بسیار می‌کاهد.

 

دعاوی کیفری وکالت نیوز

هر شهروند لازم است که اطلاعات درست و بروزی را در رابطه با رفتارهای ممنوعه و دارای مجازات قانونی داشته و همچنین درمورد حقوق قانونی خود، در صورت داشتن هر گونه شکایت یا اتهام جزایی، مطلع باشد. حقوق جزایی محدوده بسیار وسیعی دارد که شامل جرایم مربوط به مواد مخدر، جرایم بر ضد حقوق و تکالیف خانوادگی، جرایم بر ضد تمامیت جسمانی اشخاص (نظیر قتل عمد یا غیر عمد، ضرب و جرح)،

وکلای وکالت نیوز، در طول مسیر رسیدگی به پرونده حقوقی شما، همراهتان خواهند بود.

 

وکلای وکالت نیوز، در طول مسیر رسیدگی به پرونده حقوقی شما، همراهتان خواهند بود.

جرایم بر ضد تمامیت معنوی اشخاص (مانند توهین، افترا و نشر اکاذیب، توقیف غیر قانونی، تهدید، آدم‌ربایی و…)، جرایم بر ضد اموال و مالکیت (سرقت، کلاهبرداری، خیانت در امانت و…)، جرایم اقتصادی، جرایم رایانه‌ای، جرایم کارکنان دولت، جرایم مطبوعاتی، جرایم مدیران شرکت‌های تجاری و غیره می‌باشد. در صورتی که شما عزیزان در جهت رسیدگی به پرونده حقوقی خود، عناوین جزایی و مصادیق رفتارهای مجرمانه را، با استفاده از خدمات تخصصی حقوقی، بدرستی بشناسید، می‌توانید از اتهامات جزایی وارد شده به خود و عواقب سنگین آن، پیشگیری کنید.

 

در موسسه حقوقی وکالت نیوز، برای هر نوع پرونده‌ای وکیل متخصص وجود دارد.

در موسسه حقوقی وکالت نیوز، برای هر نوع پرونده‌ای وکیل متخصص وجود دارد.

همچنین، طرح نادرست شکایت جزایی در مواقعی که موضوع پرونده شما صرفا جنبه حقوقی دارد، می‌تواند باعث به هدر رفتن وقت و پول و انرژی شما شده و حتی در مواردی منجر به شکایت افترا یا دعوی اعاده حیثیت برای شما شود. به همین دلیل، شناخت درست از عناوین جزایی، با استفاده از خدمات تخصصی حقوقی، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید با طرح شکایت صحیح جزایی بر ضد افرادی که علیه شما مرتکب جرم می‌شوند، از خود و منافع و حقوق قانونیتان بدرستی دفاع کنید.

ضرورت‌های رسیدگی به پرونده:

این امر ضرورت بسیاری مخصوصا برای مدیران شرکت‌ها، موسسات و بنگاه‌های اقتصادی در رسیدگی به پرونده حقوقی‌ آنها دارد. در صورتی که اتهام جزایی به شما وارد شده است و یا حتی اگر به عنوان مطلع به مراجع قانونی احضار شده‌اید، حتما فورا از مشاوره حقوقی استفاده کنید. گاها اظهارات شما به عنوان شخص مطلع یا طرف شکایت، به دلیل نحوه بیان اشتباه، می‌تواند موجب وارد شدن اتهام به شما و تعقیب کیفری شود.

قبل از ورود به یک پرونده حقوقی، باید اطلاعات کافی داشته باشید.

قبل از ورود به یک پرونده حقوقی، باید اطلاعات کافی داشته باشید.

حتی در صورت بی‌گناه بودن نیز، نیاز به خدمات وکیل و مشاوره حقوقی تخصصی دارید، زیرا در طی مشاوره با وکیل خواهید فهمید که چگونه و با استناد به کدام دلایل و مدارک و مستندات قانونی، قادر خواهید بود تا از خود بدرستی دفاع کنید. متاسفانه این احتمال وجود دارد که افرادی از سر غرض، بر علیه شما به ناروا شکایت جزایی به عمل آورند و در صورتی که شما از قبل راهی برای آن نیندیشیده باشید، دچار دردسر خواهید شد و حتی ممکن است مجرم حساب شوید.

روند رسیدگی به پروندۀ حقوقی:

در روند رسیدگی به پرونده حقوقی برای هر شاکی یا متهم، یکسری حقوق قانونی وجود دارد که در صورت استفاده نکردن درست از آنها و یا آشنا نبودن با آنها، ممکن است رای ناعادلانه یا اشتباهی علیه وی اعمال شود.

مهم بودن حضور وکیل:

از این رو حضور وکیل و خدمات وی از ابتدای تنظیم شکایت کیفری یا به محض مطلع شدن از اتهامات مطرح شده علیه شخص، کاملا الزامی و حیاتی است. فرقی نمی‌کند شاکی باشید یا متهم و یا حتی شاهد و مطلع از وقوع جرم، در هر صورت به یک وکیل متخصص نیاز دارید که بتواند فرآیند قانونی را برای شما توضیح داده، به شما در جمع‌آوری و ارائه بموقع ادله کمک کند، شما را در جهت اعتراض به تصمیمات قضایی که به ضرر شماست راهنمایی کرده و به طور کلی در مسیر دشوار رسیدگی به مسائل قضایی، همراه شما باشد.

برای هر شخص شاکی و متهم، یکسری حقوق قانونی وجود دارد.

برای هر شخص شاکی و متهم، یکسری حقوق قانونی وجود دارد.

 

در صورتی که دادگاه به اعلام برائت متهم رای داده و یا مجازاتی کمتر از کیفر قانونی را برای وی تعیین کند، شخص شاکی این حق را دارد که درخواست تجدید نظر کرده که البته اکثر افراد شاکی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، قادر به استفاده درست از این حق خود نمی‌باشند.

حقوق متهمان:

برای متهمان نیز حقوق قانونی بسیاری از جمله اطلاع از اتهام و دلایل آن، دسترسی به محتویات پرونده، اعتراض به تصمیمات منتهی به بازداشت و غیره وجود دارد که اکثر افراد از آنها بی‌اطلاع هستند. در صورتی که شما شخص زندانی هستید، نمی‌توانید بدون کمک وکیل روند قانونی رسیدگی به پرونده حقوقی خود را به درستی پیش ببرید.

متخصصین حقوق قضایی:

برخی از وکلای همکار وکالت نیوز، متخصصین حقوق کیفری یا همان حقوق جزایی هستند. وکالت نیوز این توانایی را دارد تا در طول مسیر تشکیل پرونده تا مراحل تحقیقات و محاکمه، تجدیدنظرخواهی و اعاده دادرسی از طریق دیوان عالی کشور و یا ریاست قوه قضائیه، همراه شما باشد. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شخص شاکی این توانایی را دارد که در بازپرسی و پیش از ارجاع پرونده به دادگاه، به منظور جبران خسارات حاصل از جرم، تقاضای توقیف اموال متهم را مطرح کند که اصطلاحا این عمل را، درخواست تأمین خواسته می‌نامند. اما اکثر افراد شاکی، از این حق مطلع نبوده و یا به دلیل عدم توانایی در طرح صحیح تقاضای خود، این درخواست آنها توسط بازپرس یا قاضی دادگاه مورد قبول واقع نمی‌شود.

بدون حضور وکیل متخصص، ممکن است هرگز رای دادگاه به نفع شما نباشد.

  • شخص شاکی، در اکثر موارد باید برای جبران خسارات حاصل از جرم، دادخواستی تنظیم کنید تا بتواند این ضرر و زیان حاصله را مطالبه کند، اما اکثر افراد شاکی قادر به انجام این اقدام، بموقع و به نحوی صحیح نیستند.

 

  • شاکی این حق را دارد که نسبت به تصمیم بازپرس، در مواردی نظیر منع یا موقوفی تعقیب، اعتراض خود را مطرح کرده که البته اکثر شاکیان نمی‌دانند چطور و چگونه باید از این حق قانونی خود استفاده کنند.

 

وکلای وکالت نیوز:

وکلایی که در وکالت نیوز عضو هستند، تجربه بسیاری در مراجع مختلف کیفری، از جمله پرونده‌های مربوط به دادگاه کیفری یک و دادگاه انقلاب دارند. آنها پرونده‌های موفق بسیاری در جرایمی چون جرایم رایانه‌ای، جرایم اقتصادی، جرایم ثبتی و غیره داشته‌اند.

باور موسسۀ وکالت نیوز:

باور ما بر این است که روزهای اولیه تشکیل یک پرونده کیفری، فرصتی طلایی جهت استفاده از خدمات وکلا بوده و از همین جهت، توصیه ما به مردم این است که در مراجعه به وکیل در پرونده‌های کیفری تاخیر نکنند، زیرا بهره‌مندی از راهنمایی‌هایی صحیح در مراحل اولیه رسیدگی به پرونده حقوقی، باعث جلوگیری از مشکلات بزرگ و حتی غیرقابل رفع در آینده می‌شود. ما معتقدیم که گاها به دلیل تاخیر در جمع‌آوری دلایل مجرمیت و یا بی‌گناهی فرد به کمک وکلا، حقیقت پرونده‌ها هرگز کشف نخواهد شد.

بنابراین زمان و مرحله مراجعه به وکیل و حرفه‌ای و  متعهد بودن وی، در اصلاح بسیاری از اشتباهات قضایی و یا پیشگیری از آنها بسیار موثر است.

 

 

بدون ديگاه

ارسال نظر